Indkøbskurv

Indkøbskurven er tom.
Vis indkøbskurv Skjul indkøbskurv

Om os        Kontakt       Handelsbetingelser        Rentefri Privatlån

Indkøbskurv

Forside Info Cykler Tilbehør Sliddele Bekædning Restvarer EL-Cykel Knap.png Cykeltrailer Gavekort

Handels- og leveringsbetingelser

Gældende fra 29.03.2016

Bikesnparts APS
NØRRESKOV BAKKE 93A

8600 SILKEBORG

E-mail: info@billigecykler.dk
Tel: +45 86 81 39 38

CVR-nr.: 38391771
Etableringsår: 1992

KLAGE: 

Hvis du har en klage over et produkt eller en tjenesteydelse eller andet, så kan du altid kontakte os pr. telefon 86 81 39 38 eller pr. e-mail info@billigecykler.dk

Hvis du ikke synes du opnår det du forventede i din klage, så har du nedenstående mulighed:

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse infobilligecykler.dk



Levering og leveringsomkostninger
Med mindre andet er oplyst på den elektroniske ordrebekræftelse, bliver varen sendt senest 5 arbejdsdage

efter betaling er registreret. Dette gælder ikke ved kortbetaling, hvor pengene først trækkes, når varen

er sendt.

Se mere vedr. priser under fanen "FRAGTPRISER"

 
Levering små pakker foregår normalt via Post Nord.

Post Track'n'Trace

Cykler sendes med Danske Fragtmænd

Danske Fragtmænd Track'n'Trace

Vi sender en e-mail med besked når varen sendes og hvornår du kan forvente at modtage den.
Hvis vi ikke kan overholde at ekspedere din bestilling indenfor de 5 arbejdsdage modtager du besked om

dette pr. e-mail.
 
Levering uden for Danmark
Ved leveringer udenfor Danmark kan der forekomme fragtomkostninger ved tungere eller større pakker, end det som vores system kommer frem til. Derfor vil vi sende en e-mail, hvis der er justering af denne pris.

Den præcise fragtomkostning beregnes ud fra forsendelsens størrelse/vægt. Ved bestillinger som skal

leveres udenfor Danmark, fremsendes speciel ordrebekræftelse pr. e-mail med angivelse af

fragtomkostning og leveringsmåde. Denne ordrebekræftelse skal bekræftes før ordren ekspederes.
 
Bestilling

1. Klik på billedet af det ønskede produkt

2. Vælg variant

3. Klik på feltet ”Læg i kurven”

4. Fortsæt denne proces med andre varer indtil du har alle de produkter i kurven, som du ønsker at købe.

5. Klik nu på feltet ”Gennemfør bestilling”

6. Udfyld nu feltet med din e-mail adresse. Her har du mulighed for at se vores handelsbetingelser. Klik

herefter på feltet ”Videre”

7. Indtast nu dit navn og adresseoplysninger. Er leveringsadressen en anden, så klik på fluebenet ved

siden af feltet ”Benyt samme adresse til levering” En ny boks dukker op, hvor du indtaster navn og

adresse på leveringsmodtageren. Her har du også mulighed for at se vores handelsbetingelser.

Klik herefter på feltet "videre"

8. Vælg nu forsendelsesform. Her har du igen mulighed for at se vores handelsbetingelser.

Klik herefter på feltet ”videre”

9. Vælg betalingsform. Her har du igen mulighed for at se vores handelsbetingelser.

Klik herefter på feltet ”videre”

10. Kontroller nu ordren, samt adresse og øvrige oplysninger. Du kan her rettet alle oplysninger

eller slette ordren. Her kan du endnu engang se handelsbetingelserne og skal også acceptere

disse ved at sætte flueben i feltet ”Jeg accepterer handelsbetingelserne” Du har også mulighed

for at tilføje en kommentar i feltet ”Kommentar” Herefter skal du klikke på feltet ”Udfør ordren”

11. Ordren er nu gennemført og du kan på skærmbilledet se dit bestillingsnummer.

Vi anbefaler at du husker dette nummer eller evt. udskriver denne side.

Der bliver sendt en e-mail med alle oplysninger vedr. din bestilling.

Her kan du endnu engang se handelsbetingelserne.

 
Betaling

På siden kan der betales med følgende kort:
 
Dankort, Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og American Express
Betales der med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en

betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort

bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.

Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit

dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er

således kun PBS, der kan læse dem. Der er ingen hos os der har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb,

end det du har godkendt ved købet.

Du modtager en ordrebekræftelse fra os pr. e-mail, med det samme ordren er gennemført. Ønsker du en ekstra fremsendt kan du blot skrive det til os i en e-mail.

 
Forbehold

Der tages forbehold for udgåede/udsolgte varer, billedfejl, trykfejl og stavefejl.

 

Returret
Skulle du fortryde købet, har du 14 dages fuld returret, fra den dato, hvor du har modtaget varen.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Da emballagen i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi, kan det betyde, at varen ikke anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde. Husk derfor altid at pakke varen forsigtigt ud og gemme emballagen til du er sikker på at du vil beholde varen.

Købesummen tilbageføres din konto inden for 7 dage via det betalingsmiddel du brugte ved købet.

De initielle fragtomkostninger tilbageføres også.

Cykler skal returnes med Danske Fragtmænd.

Andre pakker skal returneres med Post Danmark.

På fragtbrevet skal der stå:
 

"RETURVARE"

Bikesnparts APS
NØRRESKOV BAKKE 93A

8600 SILKEBORG

 

Reklamationsret
Når du handler hos os har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du

enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den

konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen

ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres inden for en rimelig tid efter at du har/eller burde have opdaget manglen ved

varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen

altid være rettidig.

UNDTAGELSE: 

Bevægelige dele på cykler eller andet udstyr, der belastes væsentligt skal der reklameres med det samme fejlen opdages eller burde være opdaget.

 Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på følgende adresse:

"REKLAMATION"

Bikesnparts APS

NØRRESKOV BAKKE 93A

8600 SILKEBORG

Dog inden du afsender et produkt skal du altid kontakte os pr. telefon eller e-mail, da reklamationer

oftest kan løses lokalt via landsdækkende service. Hvis ikke vi bliver kontaktet inden afsendelse kan

du ikke forvente at få dine forsendelsesomkostninger dækket.

Vi e-mailer dig et fragtbrev, som du skal bruge til forsendelsen.

Når du returnerer varen, skal du sørge for følgende:

1. Pakke varen forsvarligt ind.

2. Vedlægge en beskrivelse af fejlen. (Ikke nok at skrive defekt)
Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.

3. Husk altid at vedlægge kopi af kvittering / garantibevis for dit køb. I forbindelse med cykelkøb skal vi

også se kvittering for udførelse af første service.
 
Personlige oplysninger
Personlige oplysninger du afgiver til os i forbindelse med købet videregives på ingen måde til trediepart.

Alle oplysninger du har afgivet opbevares forsvarligt i en database i elektronisk format med krypteret

adgangskode, og er kun tilgængelige for vores betroede medarbejdere.
I forbindelse med den elektroniske betaling lagres ingen konto eller kreditkortoplysninger.

Al data-kommunikation i forbindelse med den elektroniske betaling sker via PBS godkendte

Quickpay Gateway betalingsserver. Denne data-kommunikation sker med størst mulige sikkerhed

via en krypteret SSL-forbindelse efter foreskrifter fra PBS.
Øvrige oplysninger som navn, adresse, telefonnr. og e-mail er nødvendige for at sende varen og

kommunikere elektronisk med dig. Disse øvrige data transmitteres ikke krypteret. Oplysninger

gemmes som minimum i 5 år jfr. kravene i Bogføringsloven. Ligeledes sker der en registrering af

den IP-adresse hvorfra bestillingen er gennemført. Denne registrering anvendes kun i tilfælde af

falske bestillinger. Falske bestillinger politianmeldes.
Som registreret har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelse mod en registrering i

henhold til reglerne i Persondataloven. Den ansvarlige afdeling for datasikkerhed hos os er [Navn]

som kan kontaktes på følgende e-mail: [e-mail]
 
Cookies
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos

brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens

næste besøg, hvem brugeren er.
Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens

adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på

webstedet. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således

en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk.

Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at

slå cookies helt fra.
Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din PC.
Rent teknisk kan ”Cookies” deles op i to typer. Den ene type kaldes ”sessioncookies” ”sessioncookies”

er til for at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på hjemmesiden.

”sessioncookies” gemmes ikke på din PC, men forsvinder når du lukker din web-browser.
Der findes en anden type ”Cookie” som kaldes ”permanent Cookie” og den gemmes som en tekstfil på

din PC i ca. en måned. En ”permanent Cookie” er med til at vores server kan genkende din PC næste

gang du logger ind på vores hjemmeside.
På vores website anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter,

og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde:

I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” ->

”Slet cookies
 
Logstatistik
Vi bruger logstatistik der betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk

billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet

dette forlades mm. Vi anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.
 
Sikkerhed ved online betaling
Når man betaler med sit kreditkort via internettet, kan det virke lidt uhåndgribeligt at man blot indtaster

sine kortoplysninger og trykker på en knap. Men takket være dansk lovgivning kan du vide dig sikker når

du betaler via internettet. Der ligger nemlig et regelsæt til grund for elektronisk betalingsløsninger, som

har til formål at opretholde størst mulig sikkerhed mod misbrug. Hvis du derfor opdager en betaling som

er trukket fra din konto og du ikke kender til denne betaling, er der kortudstederens (pengeinstitut,

finansieringsselskab o.lign.) pligt at tilbageføre beløbet til din konto. Kortudstederen må så bagefter

kræve penge tilbage fra den butik som har trukket beløbet.
Du kan læse mere om onlinekøb, betaling og sikkerhed på følgende sider:
 
PBS: www.betaling.dk
Forbrugerrådet: www.fbr.dk
Forbrugerrådet: www.forbrugersikkerhed.dk
Forbrugerstyrelsen: www.fs.dk
Forbrugerstyrelsens karakterbog: www.net-tjek.dk
Forbrugerinformation: www.fi.dk
Hvis du har spørgsmål vedr. køb og betaling er du velkommen til at skrive til os.

 

SPECIELT FOR CYKLER:

Alle cykler, der sælges/udleveres fra vores butik i Silkeborg er 100% klargjorte og køreklar.

Alle cykler, der sendes bliver samlet, justeret og testet. Tilkøbt udstyr monteres. herefter pakkes cyklen forsvarligt, så den kan sendes 99% klargjort. Som hovedregl skal du ved modtagelsen selv montere pedalerne og dreje styret i den rigtige retning og fastspænde dette. Herefter er cyklen klar til kørsel.

Der medfølger udførlig vejledning til dette.

Schaufuss Cykler anbefaler at du får udført cyklens første service hos en lokal cykelhandler, hvis du ikke bor i køreafstand til vores butik i Silkeborg. Første service er gratis, hvis det udføres i vores butik i Silkeborg. Første service er en del af garantien og er derfor vigtigt at dette udføres. Til alle cykler medfølger der et servicehæfte, hvor alt relevant er beskrevet omkring service og vedligeholdelse.

Ved tvivl eller andre spørgsmål ring 86 81 39 38 eller mail.

Alle cykler, der ikke er fra indeværende år kan have ubetydelige små mærker/ridser efter

kortere eller længere opbevarring. Der tages derfor forbehold for disse små ridser eller mærker.

Ridser, mærker etc kan have en maks str. på 3mm x 3mm.

PÅ HELE HJEMMESIDEN TAGES DER FORBEHOLD FOR SKRIVE / TASTEFEJL SAMT UDSOLGTE VARER.

GARANTIREGLER.

STEL OG FORGAFLER:

Reklamationsretten er på stel og forgafler 5 år.

På fuldsuspensions (fjedrende stel / forgafler) ydes der 2 års reklamationsret.

Den udvidede reklamationsret gælder ved materiale- og fabrikationsfejl og under forudsætning

af normalt brug. Reklamationsretten dækker ikke ved brud eller anden skade opstået ved

forhold som ekstrem belastning, manglende pleje, vold, overkørsel, påkørsel eller lignende

ydre forhold. Reklamationsretten bortfalder, såfremt der fra anden side er udført reparation

på stel eller forgaffel. For at opretholde garanti og reklamationsret er det altafgørende at

cyklen har fået gennemgået første eftersyn hos en autoriseret cykelhandler senest 2 måneder

efter købet.

ØVRIGE KOMPONENTER:

For øvrige komponenter ydes der 2 års reklamationsret. Reklamationsretten dækker materiale-

og fabrikationsfejl. Reklamationsretten dækker ikke ved brud eller anden skade opstået ved

forhold som ekstrem belastning, manglende pleje, vold, overkørsel, påkørsel eller lignende

ydre forhold. ved godkendt reklamation ombyttes eller repareres den defekte del.For at

opretholde garanti og reklamationsret er det altafgørende at cyklen har fået gennemgået

første eftersyn hos en autoriseret cykelhandler senest 2 måneder efter købet.

LAKERINGSFEJL:

Reklamationsretten på lakeringsfejl er 1 år fra salgsdato. Accept af reklamation forudsætter

korrekt brug og vedligeholdelse af cyklen. Samme farve kan kungaranteres inden for 1 år

efter cyklens produktionsdato.

ØVRIGE FORHOLD:

Der tages forbehold for ændringer af specifikationer, farver, udstyr, og manglende levering.

FORSIKRING:

generelt er din cykel forsikret via din indboforsikring. Ofte er det dog sådan, at der er et

maksimalt beløb for udbetaling af forsikring samt, at der ofte også er en selvrisiko.

Alle forsikringsselskaber forlanger at din cykel skal være udstyret med en "GODKENDT LÅS".

Ved spørgsmål omkring forsikringsforhold skal du spørge dit eget selskab.


Med venlig hilsen

Bikesnparts ApS

Bikesnparts ApS NØRRESKOV BAKKE 93A 8600 SILKEBORG TEL: 8681 3938   © 2017 Bikesnparts